רונן מרדכי גרין על קשיי היזמים

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רונן מרדכי גרין מעוניין להסביר לקוראי בלוג זה מהם הקשיים איתם עשוי המיזם החדשני להתמודד בעת התחלת פעילותו בזירה הגלובלית? לפי רונן מרדכי גרין או כפי שאתם מכנים אותו מוטי גרין, הקשיים איתם עשוי המיזם החדשני להתמודד בעת התחלת פעילותו בזירה הגלובלית באים לידי ביטוי עקב חוסר ההיכרות עם תנאיי הסביבה הסוררים בשוק היעד בזירה הגלובלית. הן ברמה האסטרטגית והן ברמה התפעולית האופרטיבית. כדוגמת הבדלי התרבות. גם ברובד הלאומי וגם ברובד הארגוני. למשל במורכבות בעת הכניסה למדינה זרה, אם מדובר בתאגיד גדול ואם בחברת סטארט אפ מתחילה, העוצמה של הקשיים בחברת הסטארט אפ, הרבה יותר ניכרת ויותר משמעותית ביחס לתאגיד גדול, כיוון שלתאגיד גדול לפחות קיים גב כלכלי ולסטארט אפ יש מגבלות של משאבים. לפני כ20 שנה, רב המנהלים, החוקרים והיועצים האמינו שרב הכישלונות נובעים מהבדלי תרבות לאומית, למשל חברה מארה”ב וחברה מישראל אולי יחסית יותר קרובות מאשר חברה מסין וחברה מארה”ב. גם כשמדובר בהתרחבות של הסטארט אפ וגם כשמדובר בהתרחבות של תאגידים יותר גדולים, פירמות בסדר גודל בינוני וכו. התרבות הארגונית, על כל ממדיה נובעת, ניזונה מהתרבות הלאומית ובאותם ימים נהגו להזניח את הנושא של הבדלי תרבות ארגונית ואילו היום כל אחד מכיר כבר בחשיבות של שני הרבדים יחדיו. גם הנושא של הבדלי תרבות לאומית וגם בנושא של הבדלי תרבות ארגונית. רונן מרדכי גרין מוסיף כי במקרה בו מטפלים רק באחד מהם ומזניחים את האחר, נפתחות האופציות לאי הבנות, כישלונות וכו’. וכך, ניתן להבחין כי התרבות הכללית, מן הסתם משליכה מאוד על התרבות הארגונית. ישנם קשיים נוספים, בין היתר איכות המוצר ויכולתו לספק את הצרכן, שווקי היעד, הצורך שלהם במוצר ויכולתם להתחבר למוצר, בידול המיזם ויתרונותיו הייחודים, ובמילים אחרות, הערך המוסף של המוצר על פני מוצרים קיימים של המתחרים, והרווח או ההפסד שעשוי לייצר. עם זאת עשויים להיות קשיים פנימיים מבחינת רעיון המיזם, בעיות במחקר ופיתוח, גניבת הפטנט ובעיות אישיות, או קשיים חיצוניים מבחינת יכולת מימון, פניה לשוק המתאים ועוד.

business 891339 640 - רונן מרדכי גרין על קשיי היזמים
רונן מרדכי גרין

אחד הקשיים הבולטים קורה תוך בדיקת ההיתכנות. בדיקה זו הינה שלב ראשוני במטרה למפות רעיונות יזמיים, תוך השקעה של זמן ומשאבים. המטרה של בדיקה זו היא איסוף מידע לגבי המוצר והשוק, כאשר מקורות המידע מגיעים מהתקשורת, אנשי התעשייה והצרכנים עצמם. במהלך בדיקת ההיתכנות יש להתייחס למגוון אילוצים אשר יכולים לעמוד בדרכו של המיזם ואף להכשילו.אילוץ הזמן, יש לקבוע לוח זמנים עם תאריך יציאת המיזם לשוק, ולקבוע שאם במידת הצורך לא עומדים בתאריך היציאה, יהיה ניתן לשנותו עד תאריך מסוים מאוחר יותר.הטכנולוגיה לפיתוח המוצר או השירות, יש לקבוע האם המיזם זקוק לפיתוח דרך טכנולוגיות חדשות ומתקדמות או שמא ניתן לפתחו בטכנולוגיות קיימות.מימון פיתוח המוצר או השירות, יש לקבוע את מסגרת התקציב שהמיזם דורש, ואם יצטרך בהמשך סכום נוסף לתקציב, יש לבדוק מהיכן יהיה אפשר להשיגו.אילוץ משפטי, יש לדאוג לרישומו הנאות של המיזם, הפטנט. יש לשקול את החוקים הקיימים הקשורים למוצר ואילוצים משפטיים נוספים הקיימים בפיתוח המוצר. ע”פ מוטי גרין, ניתן לציין גם היבטים אישיים אשר כוללים אילוצים של הצוות המעורב בפיתוח והמוטיבציה של המעורבים להצלחת הפרויקט. כמו כן, קושי נוסף הינו הדרך בה ייתפס הפתרון המוצע ע”י הפירמה מבחינה חברתית, תרבותית ופוליטית.

נגישות