רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על עולם האי-קומרס

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) מסביר מידע חשוב על מסחר אלקטרוני וסטרט-אפ עסקי

מסחר אלקטרוני מציע ליזם את ההזדמנות להיות יצירתי וחדשני. ניתן למצוא סימנים לחשיבות הגוברת של המסחר האלקטרוני בעלייה המתמדת של מכירות business-to-business  ו- business-to-consumer. חברות כמו Overstock.com, eBags ו-Amazon.com הובילו את הצמיחה של המסחר האלקטרוני. גורמים שמקלים על הצמיחה של המסחר האלקטרוני הם: שימוש נרחב במחשבים אישיים, אימוץ של אינטרנט בחברות, והקבלה של האינטרנט כפלטפורמה עסקית.

השימוש במסחר אלקטרוני

המסחר האלקטרוני משמש חברות להרחבת ערוצי השיווק והמכירות שלהם. האינטרנט חשוב במיוחד לחברות קטנות ובינוניות, והוא מאפשר להם למזער את עלויות השיווק שלהם. יזם המתחיל במסחר דרך האינטרנט חייב להתייחס לאותן שאלות אסטרטגיות וטקטיות כמו כל יזם אחר. בנוסף, יש להתייחס לסוגיות ספציפיות מסוימות של עשיית עסקים און-ליין. רונן מרדכי גרין מציין כי היזם צריך להחליט האם ינהל את אופרציות האינטרנט בתוך החברה או יעשה אאוטסורסינג ויעבוד עם מומחי אינטרנט. במקרה של השארת האופרציות בתוך החברה, יש לתחזק שרתים, חומרה ותוכנה, וכן לדאוג לספק שירותי תמיכה ללקוחות. לחילופין, ישנן מספר אפשרויות לבצע אאוטסורסינג. היזם יכול להעסיק מעצבים כדי לפתח את אתר החברה ולתחזק אותו באופן שוטף. אופציה אחרת היא לבחור מתוך מבחר של פלטפורמות שכבר קיימות למסחר אלקטרוני שפותחו ע”י חברות תוכנה.

אתר אינטרנט

חבר רונן מרדכי מוטי גרין אבי חורמרו וגו נקש מימין לשמאל 1024x683 - רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על עולם האי-קומרס
ארז חבר, רונן מרדכי (מוטי) גרין, אבי חורמרו וג’ו נקש (מימין לשמאל)

היזם צריך לזכור שאתר הוא כלי תקשורת ובעת פיתוח האתר, עליו להתייחס לשאלות הבאות: מי קהל היעד? מהם היעדים של האתר? מה אתה רוצה שהצרכנים יעשו מרגע שהם נכנסים לאתר? האם האתר הוא חלק אינטגראלי של תכנית התקשורת הכללית של החברה? היזם צריך לבנות את האתר ולארגן את המידע כך שיגיע בצורה אפקטיבית לקהל היעד שלו. לכן חשוב גם שהמידע יהיה עדכני כל הזמן.

רונן מרדכי גרין מוסיף כי אחד המאפיינים חשובים ביותר של אתר הוא יכולת החיפוש בו. חשוב שיהיה קל למצוא מידע לגבי המוצרים והשירותים שהחברה מציעה. ניתן להשיג פונקציה זו דרך מפת אתר או כלי חיפוש טוב המצוי באתר. פונקציות נוספות שיש לכלול באתר הם: סל קניות, חיבור מאובטח לשרת, אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי ואפשרות למתן פידבק ע”י הצרכן. 

המאפיין החשוב ביותר של אתר מצליח – מהירות. חשוב שהאתר יהיה קל לשימוש, מותאם לקהל השוק הספציפי שלו, ותואם דפדפנים שונים. יש גם לקחת בחשבון את האופי הבינלאומי של האינטרנט. קלות שימוש קשור למהירות: אם למבקרים קל לנווט עצמם בין דפי האתר, הם יוכלו למצוא במהירות מוצרים, שירותים או מידע בהם הם מעוניינים. אחד היתרונות הגדולים ביותר של האינטרנט הוא פשטות הקסטומיזציה של תוכן האתר לפלחי שוק שונים. מבחינת אספקטים טכניים, חשוב שמעצב האתר יוודא שהוא עובד כהלכה בדפדפנים שונים. מרגע שהאתר עלה לאוויר, חשוב שכתובת האתר תופיע בכל חומר שיווקי, כולל כרטיסי ביקור, מכתבי חברה ובפרסומות החברה.

מעקב אחר מידע על צרכנים  

בסיסי נתונים אלקטרוניים תומכים באסטרטגיה של שיווק אישי  אחד-על-אחד. ע”פ רונן מרדכי (מוטי) גרין, בסיס הנתונים יכולים גם לתמוך בשיווק אישי המכוון ללקוחות אינדיווידואליים. המוטיבציה לעקוב אחר מידע על צרכנים הוא למשוך את תשומת הלב של הלקוח עם שיווק המותאם לאותו לקוח. 

נגישות