התכנית השיווקית של רונן מרדכי גרין

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

התוכנית השיווקית על פי דבריו של רונן מרדכי גרין הינה הצהרה כתובה על מטרות השיווק, אסטרטגיות ופעילויות שנדרש לעקוב אחריהן בתוכנית העסקית היא חלק מהתוכנית העסקית של המיזם. לצורך בניית תוכנית שיווקית נכונה, היזם צריך בין היתר לאסוף מידע אודות: הענף, המתחרים, המגמות של השוק באופן כללי אך במיוחד על שוק המוצרים של המיזם, העדפות של הצרכנים בתחום ועוד. לפני שכותבים את התוכנית השיווקית של התוכנית העסקית, יש לבצע ניתוח ענפי, סקירה מקיפה של הענף ומגמות השוק ברמה המקומית והארצית, אשר יכולה להשפיע על האסט’ השיווקית וקבלת החלטות. יש לצרף הערכה מקפת של אסטרטגיות המתחרים (מוצר, תמחור, הפצה, קד”מ), ושל נקודות החוזק והחולשה שלהם. על סמך זה היזם יוכל להתחיל לעצב את המצע השיווקי. הניתוח יהיה בסיס לתוכנית המיצוב של המיזם החדש שיוביל אותנו למטרות שוק (האם נחקה את אסט’ המתחרים, או שנספק צרכי שוק ששחקנים אחרים בענף לא ממלאים אותם?).

tzilomacher2FMC5nOW9venhyam9r2FGJ5A1468 300x200 - התכנית השיווקית של רונן מרדכי גרין
רונן מרדכי גרין עם חברים (צילום אחר)

חקר שווקים ליזמות חדשה מחקר שוק ע”מ לכתוב את התוכנית השיווקית. יש להגדיר מטרות ויעדים למחקר השוק: יש להגדיר פלחי שוק ולזהות הזדמנויות. הגדרה זו תסייע ליזם לקבוע את פרופיל הלקוח. המטרות והיעדים צריכים להיות ריאליים ומפורטים ככל האפשר:. למשל: כמה לקוחות פוטנציאליים יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר? היכן הלקוחות הפוטנציאליים יעדיפו לקנות את המוצר? היכן הלקוחות הפוטנציאליים יצפו לשמוע על המוצר? לאחר מכן, יש לאסוף מידע

סוגי מקורות מידע :1. מקורות מידע שניוניים מספקים מידע קיים. עלות הגישה למקורות האלו יכולה להיות: עלות אפסית: אינטרנט עלות נמוכה: עיתונים, מגזינים, ספריות, מאגרי מידע מחברות ממשלתיות עלות בינונית: כמו מאגרי מידע של חברות פרטיות המפורסמים בספריות מקצועיות עלות גבוהה: כמו מאגרי נתונים מסחריים של חברות פרטיות המשווקות את המידע 2. מקורות מידע ראשוניים מספקים מידע חדש המתקבל מאיסוף נתונים יזום. איסוף המידע מתבצע בשיטות שונות בעלויות שונות: עלות נמוכה שיטת התצפית: איסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים ע”י ביצוע תצפית על קבוצות צרכנים רלוונטיות כדי ללמוד על דפוסי ההתנהגות שלהם, שיטת קשירת קשרים (networking): איסוף מידע ממומחים בתחום. עלות בינונית ראיונות וסקרים: איסוף מידע ע”י הפצת שאלון בקרב לקוחות קיימים ופוטנציאליים דרך אתר האינטרנט של הפירמה (העלות הכי נמוכה), בדואר בטלפון או באופן אישי (העלות הכי גבוהה). השאלון חייב להיות בנוי משאלות ממוקדות במטרות של הפירמה שקל לענות אליהם. עלות גבוהה שיטה מבוססת על קבוצות מיקוד: איסוף מידע מקבוצה קטנה (10-12 אנשים) של לקוחות פוטנציאליים בשיחה פתוחה ובלתי פורמאלית, פנים מול פנים עם היזם. השיטה אפקטיבית לקידום מכירות ויעילה להכנת תוכנית השיווק.

נגישות